banner image

Accurate realtimedata voor de Field Engineers

Online- en offlineapp als garantie voor vlotte support en dienstverlening 

  • NIcolas Goris

Toegang tot correcte, accurate data kan van levensbelang zijn in de medische wereld. Daarom optimaliseerde Tosoh een aantal stappen in zijn serviceprocessen, zodat Field Service Engineers (FSE’s) ook mobiel, in real time, toegang hebben tot data. Het resultaat? Klanten genieten van een veel betere dienstverlening. Field engineers werken efficiënter. En Tosoh zelf heeft een duidelijker overzicht van alle lopende projecten.

Tosoh Bioscience, een onderdeel van het Japanse Tosoh Corporate, verdeelt en onderhoudt apparatuur voor klinische laboratoria, zoals machines voor het analyseren van bloed en urine. De onderneming zet bijvoorbeeld de toon in toestellen om de behandeling van diabetespatiënten te monitoren. Technologie staat centraal in het Tosoh Bioscience hoofdkantoor in Tessenderlo. Maar uitmuntende dienstverlening en -support zijn minstens even belangrijk. 

Gezocht: vlotte toegang tot data bij de klant

Is een Tosoh-toestel defect, dan wil de klant – het laboratorium – uiteraard zo snel mogelijk geholpen worden. Tosoh Field Service Engineers hebben de opdracht om defecten op te lossen. Ze zorgen eveneens voor periodiek onderhoud van de toestellen. Eens bij de klant hadden de technici tot voor kort echter geen vlotte toegang tot details over de installatie. 

Focus op stabiliteit, realtimedata en off-/online gebruik

Tosoh nam Flexso onder de arm om de bestaande .NET applicatie te herzien. Samen met een Tosoh-team analyseerden we het bestaande proces en brachten we alle stappen in kaart. Daarna schetsten we de nieuwe oplossing, met focus op stabiliteit, data en traceerbaarheid. Alle data moesten op elk moment zowel off- als online bekeken kunnen worden.

Een innovatieve .NET applicatie

Samen met Qframe, een zusterbedrijf van Cronos, namen we de .NET applicatie onder handen en deden we de herinrichting van de offline synchronisatie met de backend. De pilot werd uitvoerig getest door een internationale groep Tosoh-medewerkers met verschillende functies binnen IT en business. Het resultaat was een betrouwbare, innovatieve, gebruiksvriendelijke app waar elke partij zich in kon vinden. 

Voordelen voor zowel de engineer, de systeembeheerder als de klant

  • Alle informatie is offline beschikbaar (servicecontracten, klantendata, details van het toestel, lopende serviceorders, ...)
  • Bevestigingen worden vlot verwerkt
  • Overzicht van alle vervangstukken en stock
  • Voor backoffice medewerkers is er een online rapporteringstool om de syncingacties op te volgen, in detail te bekijken en na te verwerken
  • Betere opvolging van de acties, voor FSE’s en hun managers
  • Beveiligd maar gebruiksvriendelijk: de app en alle data is geencrypteerd en FSE’s loggen makkelijk in via het Windows-domein
  • Snellere dienstverlening voor de klant
  • Accuratere facturatie 

Gefaseerde go-live

Door de enorme hoeveelheid data bij de intitiële sync kozen we voor een gefaseerde go-live, bij 60 Field Service Engineers. Dankzij een vooraf ingeplande hypercare konden we kinderziektes aanpakken van zodra die opdoken.

Ondertussen maken alle Field Service Engineers dagelijks met plezier gebruik van de betrouwbare mobiele applicatie.

Technische achtergrond

  • SAP ERP
  • SAP CRM
  • Modules: SD en MM, CRM Services (orders en confirmations)
  • SAP Gateway
  • SAP Webdispatcher
  • AngularJS
  • .NET ontwikkelingen

Benieuwd hoe onze mobiele oplossingen ook u kunnen helpen? Contacteer ons.

We delen onze kennis graag met u

Lees als eerste hoe Flexso concrete cases aanpakt en profiteer van tips op basis van ervaringen uit de praktijk.

mascotte
Flexso

Voor een betere website ervaring gebruiken we cookies. Meer informatie