banner image

SAP Customer Experience 2002 Release

  • Thomas Van Looy
    Thomas Van Looy

SAP komt elk kwartaal met een nieuwe lancering voor SAP Customer Experience. De nieuwe lancering voor Q1 2020, ook wel 2002 genoemd, kwam uit midden Februari. Met deze release komt SAP met verbeteringen, bug fixes en nieuwe functies voor alle SAP Customer Experience producten wereldwijd. 

Wij maakten een selectie van onze 6 favoriete nieuwigheden. De volledige lijst kan je terugvinden op help.sap.com.

1. Massabewerking op Datasets

Dit was al mogelijk door voorbije lanceringen, maar nu heeft SAP het ook mogelijk gemaakt deze functie te gebruiken over verschillende rijen. Dit betekent dat eindgebruikers bepaalde objecten niet moeten openen om wijzigingen door te voeren. Zij kunnen dit rechtstreeks doen vanuit de tabel.

2. Eerste kolom van tabel bevriezen

Een functie die hand in hand gaat met de massabewerking van Datasets, is de optie om de eerste kolom van een tabel te ‘bevriezen’. Deze kan worden aangezet zodat de eerste kolom – met vaak belangrijke data – steeds zichtbaar blijft in een lijst van meerdere kolommen. Het grootste voordeel is dat je belangrijke informatie niet uit het zicht verliest als je scrolt.

3. Caller ID op Android

Vanaf nu kunnen Android gebruikers ook gebruik maken van Caller ID. Als een klant (contact) belt, kan men deze herkennen door de SAP Sales Cloud Extended Edition applicatie. Voor iOS gebruikers was deze functie reeds langer beschikbaar. 

Contacten worden vanuit de app rechtstreeks op de telefoon opgeslagen. Vanaf dat je de app sluit, wordt al de gedownloade data automatisch verwijderd en teruggezet als je weer inlogt. 

4. Herhaalde teksten in Excel

Het rapportagegedeelte van SAP Sales Cloud is geweldig! Maar laten we eerlijk zijn, we hebben allemaal de neiging om Microsoft Excel te gebruiken voor de rapportage. Dat is oké, want het is mogelijk om te exporteren naar Excel in SAP Sales Cloud. Vanaf nu worden de verzonden gegevens geoptimaliseerd voor alle exporten naar XLSX en bepaalde teksten worden automatisch herhaald in de lijst, wat voordien niet het geval was.

5. Single Sign-On (SSO) Support

De nieuwe Native Mobile app voor iOS verbetert met elke release, dus ook dit kwartaal. SAP heeft SSO Support ingeschakeld voor hun nieuwste SAP Sales Cloud. Met Single-Sign On hoeft u uw wachtwoord niet steeds meer in te voeren. 

6. Nieuwe zoekparameters voor uw doelgroep

Voor Sales en Marketing is het mogelijk om nieuwe zoekvelden toe te voegen als je zoekt naar leads. Dit maakt het eenvoudiger om de beste doelgroepen op te stellen.

Dit zijn onze favoriete functies van de meest recente release. Wil jij weten wat SAP Sales Cloud nog allemaal in petto heeft? Alle nieuwigheden kan je hier terugvinden. 

Benieuwd wat het SAP Customer Experience portfolio kan doen voor jouw organisatie? 

We delen onze kennis graag met u

Lees als eerste hoe Flexso concrete cases aanpakt en profiteer van tips op basis van ervaringen uit de praktijk.

mascotte
Flexso

Voor een betere website ervaring gebruiken we cookies. Meer informatie