banner image

Hoogtepunten: SAP Customer Experience 2008 release

Ontdek de laatste nieuwigheden in SAP sales, marketing en customer service.

  • Thomas van Looy & Jef Op de Beeck

SAP lanceerde medio augustus 2020 de derde release van de SAP Sales/Service/Marketing Cloud (aka Cloud for Customer). In deze blog lichten we één onderwerp verder uit: UX verbeteringen.
I
nteresse in de volledige lijst met updates? Kijk dan op help.sap.com.

Verbeteringen aan de look 'n feel van ticketing

Laten we beginnen met de meest flitsende update van de homepage: het Kanban-bord voor 'My Ticket'. Deze kan een vertegenwoordiger binnen service bijvoorbeeld helpen om zijn werk te structureren en vanuit de homepagina van Sales Cloud te beginnen. Door kleur te gebruiken, introduceert SAP ook een moderne look ‘n feel.
 

Nieuwe service- en ticketingtegels voor meer gebruiksgemak

In de nieuwste update werden ook nieuwe tegels toegevoegd, namelijk 'Quick Links'. Een zeer eenvoudige, maar uiterst handige functionaliteit voor eindgebruikers. Met één druk op de knop kunnen ze een hoop nieuwe klantgegevens aanmaken.

De derde verbetering met betrekking tot de service/ticketing module is de nieuwe tegel die SAP toevoegde voor ‘My Teams Tickets’. Uit de screenshot blijkt duidelijk dat alle interessante gegevens op één overzichtelijke tegel staan. De kleurcodes geven de prioriteit van de tickets aan. Om het helemaam gemakkelijk te maken, zijn de titels aanklikbaar. 

Modern uiterlijk, betere ergonomie, extra functionaliteiten

Een ‘Video’-tegel toont een bedrijfsfilm met subtekst en vervaldatum. Deze laatste kan zo worden ingesteld dat de video op een specifiek moment vanzelf verdwijnt.

Bovendien stelt SAP beheerders in staat om tekstberichten rechtstreeks in de applicatie te publiceren met een vijfde verbetering: de 'Message'-tegel. De beheerders hebben de mogelijkheid om de korte tekst, de lange tekst en de achtergrondkleur zelf te kiezen. 

Een laatste functionaliteit die nog in bèta is, is het nieuwe Safira-thema. Het voegt een nieuwe en moderne look 'n feel toe, evenals betere ergonomie en visualisaties.

Marketing Cloud wordt nog flexibeler

Er zijn ook grote verbeteringen aangebracht in de Marketing Cloud. Eerst en vooral is het mogelijk om via de Data Load-applicatie nu ook actuele, geëngageerde uitgavenbudgetten en enquêtereacties te uploaden. Daarna kunt u deze antwoorden nog nauwkeuriger gebruiken om de juiste doelgroep te bepalen. 

Het tweede hoogtepunt van de 2008-versie is de mogelijkheid om contractgegevens te gebruiken in e-mailcampagnes.Deze functie is vooral interessant voor onze klanten in de dienstensector. 

Tot slot heeft SAP gereageerd op een vaak terugkomend verzoek tot verbetering van SAP Influence. U kunt nu één contactpersoon koppelen aan meerdere accounts. In het onderstaande voorbeeld is Peter Smith zowel aan het account 'DSAG' als aan het account 'HANA Corp' gekoppeld.

Aan de slag met SAP-Marketing zonder gedoe

Daarnaast kondigde SAP de aankomende release van een SAP Marketing Cloud Accelerator aan. Klinkt onderstaande interessant voor uw bedrijf? 

  • Profilering en toestemmingsmarketing om een 360° zicht op uw klant te krijgen
  • segmentatiebouwer;
  • campagnemanagement.

Neem contact met ons op om met behulp van onze accelerator binnen slechts 4 weken een light versie van SAP Marketing Cloud te implementeren.

We delen onze kennis graag met u

Lees als eerste hoe Flexso concrete cases aanpakt en profiteer van tips op basis van ervaringen uit de praktijk.

mascotte
Flexso

Voor een betere website ervaring gebruiken we cookies. Meer informatie