banner image

SAP Customer Experience 2102 release: Wat mag je verwachten?

  • Thomas Van Looy & Jef Op de Beeck

Een nieuw jaar, een nieuwe release van SAP Customer Experience! En ook nu zijn er weer tal van nieuwigheden te ontdekken binnen SAP’s cloud producten. In deze blog lijsten we speciaal voor jou de voornaamste en meest essentiële functionaliteiten op van de laatste release.Een volledig overzicht kan je terugvinden op SAP Help pages.

Cloud for Customer

Cloud for Sales en Cloud for Service

Geweldig nieuws, want SAP publiceerde onlangs haar Februari Release 2021 voor SAP Sales en, Service Cloud! (Ook wel beter gekend onder de naam Cloud for Customer, ofwel C4C).
SAP heeft weer een heleboel coole en nieuwe functies ontwikkeld die we samen met jou ontdekken. Sommige van deze functionaliteiten zitten nog in de beta-fase, maar andere, zoals diegene die we hieronder hebben opgelijst, zijn vandaag al helemaal publiek beschikbaar en klaar voor gebruik. 

Terugkerende Afspraken

Een van de nieuwigheden vinden we terug in de Integratie van Outlook (aan de Server-kant), waar er eindelijk een oplossing is gekomen voor de terugkerende afspraken binnen de E-mail provider. Een functionaliteit waar er vele klanten op zaten te wachten en waarbij ze nu zorgenloos, Afspraken kunnen inplannen in Outlook, zoals wel vaker gebeurt, die meermaals terugkeren doorheen de tijd. Voortaan vinden we deze afspraken niet enkel in hun Outlook venster terug maar ook in de C4C omgeving. Deze nieuwigheid geldt trouwens zowel voor Terugkerende Afspraken alsook voor Meetings. Voor dagelijks/wekelijks terugkerende afspraken staan de ingeplande items gedurende 2 maanden zichtbaar. Voor terugkerende afspraken op maandbasis, gedurende 6 maanden. De tijdspanne kan evenwel op aanvraag (bij SAP) steeds worden aangepast op basis van de noden.

Bewaar voortaan je data in het Archief

De volgende interessante functie is het archiveren van je documenten. Dit is een geheel nieuwe functie en is zowel voor Quotes, Orders, Tickets, Taken, Afspraken als Meetings mogelijk. Verschillende ingestelde parameters kunnen voortaan gearchiveerd worden en nadien zorgeloos verwijderd worden. Zo kan er bijvoorbeeld sprake zijn van een zekere bewaartermijn voor bepaalde data. Gedurende deze periode, kan men de data dan bewaren binnen C4C omgeving en maakt deze op haar beurt deel uit van de Archief database. Handig toch?

Web2Lead

Wie onlangs nog gebruik maakte van de software van Qualtrics, viel het misschien al op dat Qualtrics al een tijdje deel uitmaakt van de SAP groep. De Integratie van Qualtrics in het SAP verhaal wordt ook vandaag steeds duidelijker zichtbaar binnen C4C. Zo kan je voortaan met de functie Web2Lead gebruik maken van het Qualtrics Actions Framework om een nieuwe prospect aan te maken binnen C4C. Dit alles met slechts enkele muisklikken binnen de Qualtrics User Interface. De functionaliteit is zelfs dermate interessant dat je toekomstige klanten zelf hun eigen account via jouw website kunnen aanmaken en hun account systematisch in jouw database terechtkomt. Super handig, toch?

Vandaag draait alles rond het optimaliseren van een goede service en een unieke ervaring brengen naar iedereen die met onze onderneming in contact komt. Ontdek hier hoe wij de hedendaagse uitdagingen van een klantgerichte service bieden, benaderen.

SAP Marketing Cloud

Binnen SAP Marketing Cloud, hebben we speciaal voor alle marketeers, implementatie-specialisten en administratieve medewerkers onder ons een paar zeer interessante innovaties opgelijst.

Simpel Segmenteren

Als frequente gebruiker zal je ongetwijfeld al hebben ondervonden dat het zeer tijdrovend is om extra velden toe te voegen in je segmentatie set-up. Gelukkig is dat proces voortaan een stuk simpeler. Het toevoegen van een extra veld in jouw segmentatie is nog nooit zo eenvoudig geweest. Vanaf dit jaar, zeggen we vaarwel tegen het omslachtig te werk gaan en omarmen we de vernieuwde gebruiksvriendelijke layout.

Marketing Cloud & C4C hand in hand

De implementatie specialisten onder ons zullen ongetwijfeld zeer blij zijn om te lezen dat SAP continu blijft inzetten op het verbeteren van haar bestaande Integratiepakketten. In deze release heeft SAP haar standaard pakket verbeterd voor de integratie van SAP Marketing Cloud en SAP Cloud for Leads. Ook voor de integratie tussen SAP Marketing Cloud en Qualtrics wordt het toevoegen van opiniepeilingen en polls een stuk makkelijker.
Het benaderen van prospecten wordt het voortaan veel interessanter nu er veel meer gedetailleerde informatie kan worden doorgestuurd naar de Sales vertegenwoordiger. Zo zal het versturen van een URL bijvoorbeeld, meteen zichtbaar worden als een bijlage in Sales Cloud. Een marketeer daarentegen, kan op zijn/haar beurt een link versturen naar diezelfde Sales vertegenwoordiger van een whitepaper dewelke de prospect in kwestie heeft gedownload op hun website.

Speel sneller in op nieuwe trends en tendensen

Mede door de integratie van Qualtrics, zal je voortaan veel sneller met resultaten van een opiniepeiling of poll aan de slag kunnen. Eenmaal de standard integratie is opgezet, wordt het voor de marketeer kinderspel om de resultaten van zijn/haar vragenlijst te raadplegen en hiermee aan de slag te gaan. Bijgevolg kan er veel sneller worden ingespeeld op de verwachtingen van klanten en kan hun ervaring op basis van hun input worden geoptimaliseerd. 

Custom CSS formatting

Tenslotte, kunnen alle marketeers zich voortaan uitleven in de vernieuwde content studio.
Een interessante en veelgebruikte e-mailing naar klanten toe is een suggestieve mail voor het aankopen van producten op basis van “laatstgekochte product” of “Recent bekeken item”. Om deze functionaliteit in jouw marketingstrategie te gaan opnemen in de toekomst, heeft SAP Marketing Cloud de mogelijkheid ingebouwd om de interactie tussen diverse producten en diensten onderling mogelijk te maken en op die manier jouw toekomstige e-mailverkeer naar klanten toe te vergemakkelijken.

Een andere handigheid voor de marketeers is het gebruik van custom CSS. Wie vandaag wil werk maken van een sterke en eenduidige bedrijfscommunicatie kan het belang van corporate branding overheen alle communicatiekanalen niet onderschatten. Mede daarom, is de implementatie van je eigen custom CSS format layout mogelijk in je volgende mailing-campagne via e-mail lite. Leuk om te weten is dat ‘E-mail Lite’ een item is waarop ook naar volgende releases toe, zal blijven gefocust worden.
Verwacht dus zeker ook in April op dat front nog nieuwigheden! Tot snel… 

Heb je wat ondersteuning nodig bij jouw SAP Module implementatie of wens je wat extra informatie rond release management? Aarzel niet om ons te contacteren en laat ons weten hoe we jou kunnen helpen.

We delen onze kennis graag met u

Lees als eerste hoe Flexso concrete cases aanpakt en profiteer van tips op basis van ervaringen uit de praktijk.

mascotte
Flexso

Voor een betere website ervaring gebruiken we cookies. Meer informatie