banner image

Hoe Erik zijn salesteam meer ruimte geeft om te verkopen

  • Marjolein Callant
    Marjolein Callant

In deze reeks over het SAP Customer Experience portfolio kijken we naar de oplossingen vanuit het perspectief van de 4 key users. Dit blogartikel is gewijd aan sales.

Verkopers willen hun energie in deals steken. Verschillende recente onderzoeken wijzen er echter op dat 2/3e van de verkooptijd niet naar verkoopactiviteiten gaat, maar besteed wordt aan administratie, reizen, klachtenbehandeling, nabestellingen leveren en onbetaalde facturen innen. Kan een oplossing binnen SAP Customer Experience de verkoopprestaties optimaliseren? Maak kennis met Erik, een salesmanager die de efficiëntie van zijn team wil verbeteren. Hoe kan hij dit doen?

Ken de details voor je aanklopt bij de klant

Salesmedewerkers zitten niet graag achter hun computerscherm en vinden het vaak helemaal niet fijn om data in hun CRM systeem in te voeren. Ze zijn veel liever op de baan om mensen te ontmoeten en deals te sluiten. Juist daarom biedt SAP Customer Experience een andere aanpak: de Sales Cloud-oplossing is namelijk gebouwd met de gebruikerservaring van een salesprofiel in het achterhoofd. Als gebruiker krijg je in één oogopslag al je taken, opportuniteiten, KPI's en vooruitzichten te zien. De applicatie is mobielvriendelijk, waardoor de salescollega’s van Erik omzetcijfers, bestelgeschiedenis of andere klantrapporten kunnen controleren - zelfs een paar seconden voordat ze bij hun klant aankloppen.

Je salesteam sturen en coachen op een efficiënte manier

Ook voor Erik is het SAP Customer Experience portfolio een flinke stap voorwaarts. Traditionele CRM-applicaties hebben geen real-time lead management. Nu worden het team van Erik aangestuurd door real-time lead scoring en gecentraliseerd account- en opportunity management. Dat maakt het mogelijk om elke lead individueel te bestuderen en hier gepast op in te spelen.

Alle oplossingen van het SAP Customer Experience portfolio gebruiken dezelfde gegevensbestanden, wat resulteert in een centraal overzicht voor alle afdelingen. Zo kan het verkoopteam samenwerken met andere teams in het bedrijf zoals marketing of aftersales. Het biedt hen een 360 ° zicht op elk contact. De SAP Customer Experience oplossingen geven Erik en zijn salesteam een optimaal zicht op de pipeline, waardoor nauwkeurige voorspellingen mogelijk zijn.

De vier persoonlijkheden van customer centricity

Als je zoals Erik je verkoop naar een hoger niveau wil tillen, delen we graag met jou onze ervaringen. In deze blogbijdrages lees je meer over de CX-uitdagingen in de verschillende afdelingen.

person1 person3 person2 person4
Hoe geeft Erik, hoofd van de salesafdeling, zijn team de ruimte om te verkopen?

 
Ontdek hoe Lien het marketing team aanstuurt naar beter customer engagement

>> Binnenkort
Koen van het service departement stroomlijnt de overlappende klantenservice binnen het bedrijf

>> Lees meer
Karel bouwt een e-commerce platform dat inspeelt op de stijgende vraag naar snelle levering.

>> Lees meer

We delen onze kennis graag met u

Lees als eerste hoe Flexso concrete cases aanpakt en profiteer van tips op basis van ervaringen uit de praktijk.

mascotte
Flexso

Voor een betere website ervaring gebruiken we cookies. Meer informatie