banner image

Wat kunnen we verwachten van de SAP Customer Experience 2005 release?

  • Jef Op de Beeck & Thomas van Looy

Vorige maand bracht SAP de tweede release (versie 2005) van het SAP Customer Experience portfolio uit, met wederom enkele belangrijke verbeteringen. 

Bij Flexso volgen we deze lanceringen op de voet. We selecteerden een aantal belangrijke verbeteringen, voor zowel Marketing Cloud als Sales Cloud.

SAP Marketing Cloud – top 5 verbeteringen

Een betere 360° overzicht
Voor deze release was het niet mogelijk om alle details te zien op de interactietijdlijn van de contact fact sheet. Met de 2005 release kan u echter informatie meteen visualiseren, zoals productafbeeldingen voor bijvoorbeeld verkooporders. Daardoor verkleint u het aantal kliks en verbetert u het 360° overzicht. 

Interne en externe campagnes combineren
Bij het ontwerpen van een campagne in de campaign designer kunt u zowel interne als externe campagnes combineren. Zo wilt u bijvoorbeeld een product promoten door e-mails uit te sturen en te adverteren op Google. U kan dan de mailcampagne intern beheren de Google Ads-campagne extern beheren. 

Efficiëntie van e-mailcampagnes
Het gaat hier niet om één, maar om drie verbeteringen onder één dak. SAP heeft hard gewerkt aan het verder optimaliseren van de Email Lite mogelijkheden, zoals de Email new editor. Eerst en vooral is het nu mogelijk om een voorbeeldtekst toe te voegen. Dit is de regel die u in uw mailbox onder de onderwerpsregel ziet. Daarnaast kan u rechtstreeks producten toevoegen aan uw mail vanuit de database. Ten slotte, als je een Litmus licentie hebt, kan je een preview bekijken hoe je mail er uitziet in de inboxen van de verschillende providers, zoals Gmail, Outlook, Yahoo, …

Controleren van data loader op beperkingen
Bij het importeren van gegeven zal het systeem nu controleren of de gebruiker de vereiste marketingruimte aan hem of haar toegewezen heeft. Het zal alleen mogelijk zijn voor een gebruiker om records te uploaden die zijn toegewezen aan overeenkomende marketinggebieden. 

Aangepaste goedkeuringsprocedures voor marketingplannen
En om deze top 5 af te sluiten, kunnen klanten nu aangepaste velden gebeuren om de goedkeuringsprocedures te optimaliseren. Deze functie is beschikbaar voor campagnes, programma’s en marketingplannen. Schakel het aangepaste veld in door middel van BAdi-implementatie.

SAP Sales Cloud TOP 3 new improvements:

Intelligent Sales Execution (Phased delivery)
SAP heeft geïnvesteerd in het slimmer maken van uw CRM systeem. Met de Pipeline Manager, Forecast Tracker en de Pipeline flow functionaliteiten, haalt u het meeste uit uw sales. De Pipeline Manager laat bijvoorbeeld toe dat eindgebruikers hun opportuniteiten bekijken, diegenen die het meeste risico lopen identificeren en geüpdate houden. 

Lead als opvolging van Visit
Een deel van onze klanten vroegen hier al een tijdje om en nu is het dan eindelijk mogelijk om direct vanuit uw visit een follow-up lead aan te maken. Simpel, maar wel erg handig! 

Opportuniteit: Suggereer telefoongesprekken en afspraken met de hulp van de Activity Planner.
De activity planner bestaat al enkele jaren. In deze versie is hij geüpgrade om telefoongesprekken en afspraken voor te stellen.
 

 

Benieuwd om uit te zoeken welke updates van SAP Customer Experience een meerwaarde kunnen bieden aan uw organisatie? Neem snel contact op, we helpen u graag verder! 

We delen onze kennis graag met u

Lees als eerste hoe Flexso concrete cases aanpakt en profiteer van tips op basis van ervaringen uit de praktijk.

mascotte
Flexso

Voor een betere website ervaring gebruiken we cookies. Meer informatie